Κατερίνα Λιάπτση | 1184
Αλέξανδρος Χαρέας | 1238
Ομάδα Δ. Γιαννίση
Αντικείμενο σχεδιασμού ήταν ένα συγκρότημα κατοικιών για φοιτητές. Περιοχή μελέτης ήταν η ευρύτερη περιοχή γύρω από τον σιδηροδρομικό σταθμό του Αγ. Ανδρέα στην πόλη της Πάτρας.
Η συνθετική ιδέα διαμορφώθηκε με βάση 2 άξονες. Ο πρώτος αφορά στον διαχωρισμό 3 ζωνών (δημόσιου, κοινόχρηστου & ιδιωτικού) εντός της περιοχής μελέτης, κι ο δεύτερος αφορά στην αποτύπωση μιας άσκησης έντασης, σε κατακόρυφο επίπεδο, από τη δημόσια στην ιδιωτική ζώνη, προς διεκδίκηση χώρου.
Το συγκρότημα περιλαμβάνει μια μπάρα μονάδων κατοικίας, οι οποίες διαμορφώνουν τη μία όψη του συγκροτήματος, αυτήν προς την πόλη. Οι κατοικίες συνδέονται, μέσω μιας διάτρητης ζώνης οριζόντιας κυκλοφορίας, με τους κοινόχρηστους χώρους του συγκροτήματος, οι οποίοι διαμορφώνουν τη δεύτερη όψη του, προς το δημόσιο. Οι 2 αυτές κύριες όψεις αντιμετωπίστηκαν με διαφορετικό τρόπο. Από τη μία, η όψη προς την πόλη είναι ενιαία, η μονολιθικότητά της, ωστόσο, αποτρέπεται μέσω περιστρεφόμενων περσίδων, η θέση των οποίων διαφοροποιείται ανάλογα με τις ανάγκες καθενός κατοίκου - φοιτητή. Από την άλλη, η όψη προς το δημόσιο διαμορφώνεται από τους κοινόχρηστους χώρους - προβόλους, των οποίων η υλικότητα διαφοροποιείται με βάση τη λειτουργία τους (χώροι μελέτης, χώροι φαγητού & χώροι πλυντηρίων). Το συγκρότημα στηρίζεται σε 5 πυλώνες, οι οποίοι παραλαμβάνουν την κατακόρυφη κυκλοφορία, και στο επίπεδο της πόλης φιλοξενούν ευέλικτους χώρους αναψυχής, ικανούς να ανοίξουν προς το δημόσιο κατά τους θερινούς μήνες.
Εκτός από το συγκρότημα κατοικιών, η πρόταση περιλαμβάνει και δημόσια προγράμματα. Ο σιδηροδρομικός σταθμός διατηρείται, αλλά υπογειοποιείται, και παράλληλα, η υπόλοιπη περιοχή στο επίπεδο της πόλης διαμορφώνεται ως ένας υπαίθριος χώρος πρασίνου, ικανός να λειτουργήσει ως χώρος εκτόνωσης όχι μόνο των κατοίκων του συγκροτήματος, αλλά και της ευρύτερης περιοχής. Η διαμόρφωση αυτή περιλαμβάνει επίσης έναν υπαίθριο χώρο πολλαπλών δραστηριοτήτων για τους φοιτητές (κινηματογράφος, χώρος διαλέξεων κ.α.).
No comments:
Post a Comment